Studentská konference 13.6.2025
Srdečně vás zveme na studentskou konferenci!
Přijďte podpořit své spolužáky a jejich badatelské projekty.
Kdy: 13. června 2025 od 9:30
Kde: Fakulta pedagogická, 6. patro, Poříčí 9, Brno
Těšíme se na vás!
Dne 30.4.2024 byl zaslán panu ministru Mikuláši Bekovi otevřený dopis, ve kterém zástupci odborníků na jazykové vzdělávání, obchodních komor a asociací učitelů cizích jazyků vyjadřují zásadní nesouhlas se způsobem, jakým je připravováno finální rozhodnutí o budoucnosti výuky dalšího cizího jazyka v základním vzdělávání, tj. jestli bude tento předmět nadále povinný, nebo bude jen volitelný.
Šetření České školní inspekce z června roku 2023, mapa vzdělávacího neúspěchu agentury PAQResearch i zkušenosti ze Slovenska jednoznačně ukazují, že pokud by byl další cizí jazyk pouze volitelný, na mnoha školách i v celých částech regionů by výuka tohoto předmětu úplně zanikla a z výuky by byli vyloučeni zejména žáci s menší podporou v rodině, i když by měli pro tento předmět předpoklady. Jak sám pan ministr Bek upozornil, rozhodnutí o budoucnosti výuky dalšího cizího jazyka je primárně politické, protože předpokládá ochotu převzít za dlouhodobé následky tohoto rozhodnutí politickou zodpovědnost.
Návrh veřejné konzultace nového RVP (Rámcových vzdělávacích programů, https://revize.rvp.cz/verejna-konzultace) ale naznačuje, že takto zásadní rozhodnutí, ovlivňující budoucnost dětí, a tím i celé země na desetiletí dopředu, bude založeno pouze na jednom online veřejném jednání (22. 5. 2024) a jedné otázky v rozsáhlém veřejně dostupném dotazníku, která je navíc bez hlubší znalosti této problematiky silně zavádějící.
Signatáři zmíněného otevřeného dopisu proto apelují na pana ministra Beka, aby podpořil zachování dalšího cizího jazyka v základním vzdělávání jako povinného předmětu.
Srdečně vás zveme na studentskou konferenci!
Přijďte podpořit své spolužáky a jejich badatelské projekty.
Kdy: 13. června 2025 od 9:30
Kde: Fakulta pedagogická, 6. patro, Poříčí 9, Brno
Těšíme se na vás!
Zveme vás na přednášku o umělé inteligenci v akademickém prostředí.